8.11.11

Η επιτροπή

"Περιπέτειες στο δρόμο της εξαφάνισης του ΙΚΑ"
5ο τεύχος

Έφτασε η ημερομηνία της επιτροπής, ή επί το ρεαλιστικότερο του δικαστηρίου, εφόσον καλούμαι ν’ αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας και μάλιστα τεκμηριωμένa από ειδήμονες που επίσης θα ελεγχτούν για την αξιοπιστία τους.


Δεν αναφέρθηκα μέχρι τώρα στο νοσοκομειακό γιατρό που χρειάστηκε να γράψει την γνωμάτευση. Τέσσερις φορές με έστειλε η γραμματεία πίσω για να του ζητήσει να αλλάξει κάτι. Δεν χρειάζεται να πω ότι με τον γιατρό μοιραζόμασταν την ίδια αγανάκτηση. Οι διορθώσεις που κάθε φορά ζητούσε η γραμματεία –και δεν μπορούσε να τις ζητήσει όλες μια φορά- ήταν καθαρά γραφειοκρατικής φύσης, δεν είχαν την παραμικρή σχέση με την γνωμάτευση, και μόνο δουλειά γιατρού δεν ήταν. Π.χ. πού θα αναγράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου, να μην αναγράφεται στο τέλος “για κάθε νόμιμη χρήση” αλλά “για να προσκομισθεί στα ΚΕΠΑ”,  τα τάδε επιπλέον στοιχεία του γιατρού που στο τέλος απηυδισμένος κι ο ίδιος έγραψε όλα του τα στοιχεία (ακόμα κι εκείνα που δεν χρειάζονταν) από Α.Τ. και Α.Φ.Μ. μέχρι ΑΜΚΑ και κινητό τηλέφωνο. Τελικά, ακόμα και το ηλίου φαεινότερο τεκμηριωμένο, δεν επαρκεί για να μην είσαι ελέφαντας.
Κλείνω την παρένθεση.


Περιμένω την επιτροπή. Εν τω μεταξύ, έχω αποκτήσει ένα κάταγμα στο αριστερό πλευρό κι ειλικρινά δεν έβαλα κανέναν να μου το σπάσει για να αποκτήσω ευκολότερα το "υπέρογκο ποσό" της αναπηρικής σύνταξης. Μου δυσκολεύει όμως ακόμα περισσότερο τη ζωή καθώς περιμένω στα “άνετα” καθίσματα του χώρου αναμονής.  Κάποια αναμονή παραπάνω, κάποια καθυστέρηση της επιτροπής και τα υπόλοιπα συναφή θεωρούνται αυτονόητα εφόσον μιλάμε για το ΙΚΑ.

Δεν ήταν ακριβώς αυτή  η επιτροπή, αλλά κάπως τη θύμιζε...

Η επιτροπή: Ένα τραπέζι συνεδριάσεων στο οποίο κάθονται τρεις γιατροί βρίσκεται μπροστά από το κρεβάτι του εξεταστηρίου. Η κ.Κ. που προεδρεύει της επιτροπής μου προτείνει να καθίσω ανοίγει το φάκελό μου κι ανακατεύει τα χαρτιά που έχω καταθέσει. Κάποια στιγμή σηκώνει το κεφάλι της και μου απευθύνει το λόγο. “Βλέπω ότι είχατε στο παρελθόν κάποια κακοήθεια. Δεν υπάρχει όμως κάποιο πρόβλημα σήμερα. Έτσι δεν είναι;”
Περιμένω λίγα δευτερόλεπτα γιατί θέλω να την κοιτάω στα μάτια όταν της απαντάω και λέω “Τι να σας πω… Πάντως οι αδένες που αφαιρέθηκαν δεν ξαναφύτρωσαν”.  Της πέφτουν τα χαρτιά από τα χέρια, συνεχίζει με νευρικές κινήσεις ν’ ανακατεύει τα χαρτιά του φακέλου κι εγώ φροντίζω να της δώσω το χρόνο που χρειάζεται πριν συνεχίσω: “Άλλωστε τα σημερινά προβλήματα από εκείνο το ιστορικό ξεκινάνε.”
Το μόνο που μπόρεσε να πει ήταν “Μπορείτε να ξαπλώσετε για να σας εξετάσω;”
“Βεβαίως” της λέω, “αν και θα δυσκολευτώ λίγο γιατί έχω κάταγμα στο αριστερό πλευρό” και καλώ την Β., που ακόμα μια φορά με συνοδεύει, να με βοηθήσει να βγάλω τα παπούτσια μου.
Πλησιάζει και με επιτακτικό τόνο λέει “Χαλαρώστε το παντελόνι σας”.
“Χαλαρό είναι”, της απαντάω και επαναλαμβάνει “Χαλαρώστε το παντελόνι σας”.
Εφόσον δεν μπορούσε να δει ότι η φόρμα γυμναστικής που φορούσα μόνο εάν της κόβαμε το λάστιχο της μέσης θα χαλάρωνε κι άλλο, σηκώνω τη μπλούζα μου μπας και καταλάβει. Με κοιτάει έκπληκτη αναφωνώντας “Τι είναι αυτή η τομή;”
“Τι λέγαμε μόλις πριν;” Απαντάω, ενώ αναρωτιέμαι αν έχω απέναντί μου κάποιον που έχει τελειώσει ιατρική.
Ο στόχος της εξέτασης ήταν να ψηλαφίσει το συκώτι για να δει εάν υπάρχει διόγκωση και να τσεκάρει με κάποιον τρόπο τα δικά μου λεγόμενα, τα του γιατρού γραφόμενα, τις απεικονιστικές εξετάσεις που κι αυτές μπορεί να ήταν πλαστές και δεν ξέρω τι άλλο.
Πλησιάζει, λοιπόν, και πιέζει με τα δυο της χέρια την αριστερή πλευρά. “Είναι αδύνατο να προχωρήσω σε εξέταση. Υπάρχουν διάχυτα κοιλιακά άλγη λόγω του κατάγματος!!!” εκτιμά με ύφος χιλίων καρδιναλίων απευθυνόμενη προς τους συναδέλφους της.
Δεν υπάρχουν λέξεις που περιγράφουν τον πόνο όταν ασκείς πίεση σ’ ένα πλευρό με κάταγμα. Από την άλλη δεν χρειάζεται να έχει τελειώσει κανείς ιατρική για να γνωρίζει ότι το ήπαρ βρίσκεται στην δεξιά και όχι στην αριστερή πλευρά.
Μια κλωτσιά θα ήταν η καλύτερη αντίδραση από μέρους μου αλλά καθώς φαίνεται δεν διαθέτω τόσο καλά αντανακλαστικά…

Το σκίτσο είναι δανεικό από http://uhuru66.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια: